11 kwietnia 2015 w Warszawie zakończył się kurs kwalifikacyjny z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych.
W kursie wzięło udział 52 kursantów, którzy realizowali harmonogram w dwóch grupach.
Zakres treści kursu obejmował następującą problematykę:
Lp. |
Blok tematyczny/przedmiot |
Liczba godzin |
1. |
Blok przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych |
160 |
1.1 |
Pedagogika specjalna |
30 |
1.2 |
Elementy psychologii klinicznej małego dziecka |
30 |
1.2 |
Wczesny autyzm dziecięcy |
100 |
2. |
Dydaktyka przedmiotowa |
120 |
2.1. |
Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci autystycznych |
30 |
2.2 |
Nauczanie i wychowanie uczniów autystycznych |
90 |
3. |
Przedmioty uzupełniające |
50 |
3.1 |
Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczna |
10 |
3.2 |
Metody komunikacji alternatywnej |
20 |
3.3 |
Stymulacja rozwoju psychoruchowego małego dziecka |
20 |
3.4 |
Kompetencje instytucjonalne pracy nauczyciela terapeuty, prawo oświatowe |
20 |
Poza realizacją treści uczestnicy odbyli praktyki pedagogiczne w wymiarze 150 godzin, które były realizowane w 10 placówkach. Placówki zaangażowane w realizacje praktyk pedagogicznych to:
1. Zespół Szkół Specjalnych Nr 97 Warszawa ul. Tarchomińska 4, w W-wie
2. Szkoła Podstawowa Niepubliczna ul. Zgrupowania AK "Kampinos" 4 w W-wie
3. Zespół Szkół nr 99, ul. Różana22/24 w W-wie
4. Zespół Szkół nr 2, ul. Lipska 2, Radom
5. Centrum Usprawniania, ul. Konstytucji 3 Maja w Mińsku Mazowieckim
6. Zespół Szkół, ul. Kilińskiego 21 w Grodzisku Mazowieckim
7. Zespół Szkół Przedszkolnych w Kozłach
8. Szkoła Podstawowa nr 10 ul. Berlinga 16 w Ostrołęce
9. Specjalny Ośrodek Szkolno–Wychowawczy w Stoku Lackim
10. Zespół Niepublicznych Specjalnych Placówek Oświatowych „Możesz Więcej” w Nowym Zglechowie
W Sumie uczestnicy zrealizowali 500 godzin dydaktycznych (350 godzin zajęć wykładowych i warsztatowych oraz 150 godzin praktyk).
Wszyscy uczestnicy kursu otrzymali świadectwa potwierdzające nabycie kwalifikacji do pracy z dziećmi z autyzmem
Dziękujemy za współpracę wykładowcom oraz dyrektorom i opiekunom w placówkach, które umożliwiły realizację praktyk.
Prezentacja - zakończenie
Naszym kursantom gratulujemy!
Życzymy, aby wiedza i umiejętności zdobyte podczas kursu znalazły zastosowanie w codziennej praktyce zawodowej.
Kierownik kursu, opiekun gr I i II: Beata Rola