Zgodnie z Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z dnia 18 grudnia 2006r. kompetencje matematyczne zostały zaliczone do kluczowych, czyli takich, które wszyscy ludzie potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, integracji społecznej i zatrudnienia. Uznano, iż kompetencje matematyczne są niezbędne dla pełnego uczestnictwa w społeczeństwie wiedzy i dla konkurencyjności współczesnej gospodarki.
Kompetencje matematyczne, to zdolność i chęć wykorzystania matematycznych sposobów myślenia. Współczesny człowiek powinien posiadać umiejętność stosowania głównych zasad i procesów matematycznych w codziennych sytuacjach życia prywatnego i zawodowego. Prezentować postawę opierającą się na szacunku do prawdy i chęci szukania przyczyn oraz oceniania zasadności.
Celem szkolenia jest doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela matematyki. Doskonalenie umiejętności w zakresie: wykorzystania nowatorskich metod pracy na lekcjach matematyki, stosowania technologii TIK w nauczaniu matematyki oraz kształtowania postaw sprzyjających kreatywności uczniów, komunikacji i współpracy.
W szkole nie matematyka ma być nowoczesna, ale jej nauczanie.
René Thom(1923–2002) – matematyk francuski
Doskonalenie nauczycieli matematyki obejmuje:
|
LUB |
|
Szkolenie przygotowujące do korzystania z platformy Moodle - on-line - (4 godz.) - zgodnie z harmonogramem kolejnej edycji |
||
Szkolenie przedmiotowe - 40 godz. - Zajęcia stacjonarne - (16 godz.) - zgodnie z harmonogramem kolejnej edycji, |
||